ERP

ERP

برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)

 

برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) چیست؟

(ERP) فرایندی است قابل برنامه ریزی و کنترل که توسط سازمان ها برای مدیریت و ادغام بخش های مهم خود استفاده می کنند.    

(ERP) را می توان به عنوان نرم افزار یکپارچه ای تعریف نمود که دارای اجزا و یا ماژولهایی برای مدیریت برنامه ریزی و تولید، مدیریت فروش و بازاریابی، توزیع، حسابداری و مدیریت مالی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت پروژه، مدیریت موجودی، مدیریت پشتیبانی، مدیریت حمل و نقل و ... است. معماری و ساختار ERP بگونه ای است که یکپارچگی و جامعیت اطلاعات سطح سازمان را فراهم نموده و جریان روان اطلاعات بین بخشهای مختلف سازمان را فراهم می آورد.

 

درک برنامه ریزی منابع سازمانی

شما می توانید به یک سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی به عنوان چسب که سیستم های مختلف رایانه ای را برای یک سازمان بزرگ به هم وصل می کند، فکر کنید. بدون برنامه ERP، هر بخش سیستم خاص خود را برای کارهای خاص آن بخش بهینه می کند. با نرم افزار ERP ،هر بخش هنوز سیستم خاص خود را دارد، اما از طریق یک برنامه با یک رابط به همه سیستم ها قابل دسترسی است.

برنامه های ERP همچنین به بخش های مختلف این امکان را می دهند تا با سایر بخش های سازمان راحت تر اطلاعات را به اشتراک بگذارند. این برنامه ها، اطلاعات مربوط به فعالیت و وضعیت تقسیمات مختلف را جمع آوری می کند و در دسترس سایر بخش ها قرار می دهد، جایی که می توان از آن ها به طور خلاقانه استفاده کرد.

برنامه های ERP می توانند با پیوند دادن اطلاعات مربوط به تولید، توزیع و فروش، امور مالی و منابع انسانی با یکدیگر، به یک سازمان کمک کنند تا خودآگاه تر شود. از آنجا که فن آوری های مختلفی را که توسط تک تک بخش های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد، به هم متصل می کند، یک برنامه ERP می تواند یک فن آوری تکراری و ناسازگار گران را از بین ببرد. این فرآیند اغلب حسابهای قابل پرداخت، سیستمهای کنترل سهام، سیستمهای نظارت بر سفارش و بانکهای اطلاعاتی مشتری را در یک سیستم ادغام می کند.

پیشنهادات ERP در طی چند سال از مدل های نرم افزاری سنتی که از سرورهای مشتری فیزیکی گرفته تا نرم افزارهای مبتنی بر ابر که دسترسی از راه دور و مبتنی بر وب را ارائه می دهند، تکامل یافته اند.

 

ملاحظات ویژه

یک سیستم ERP همیشه ناکارآمدی در کسب و کار را از بین نمی برد. این سازمان نیاز به تجدید نظر در نحوه فرایند سازی  و مهندسی مجدد خود دارد وگرنه به فناوری ناسازگار ختم می شود.

سیستمهای ERP معمولاً به دلیل عدم تمایل سازمان از ترک فرآیندهای کاری قدیمی که با نرم افزار ناسازگار هستند، در دستیابی به اهدافی که بر نصب آنها تأثیر گذاشته است، ناکام می شوند. برخی از شرکت ها همچنین تمایلی به کنار گذاشتن نرم افزارهای قدیمی ندارند که در گذشته به خوبی کار کرده اند. نکته کلیدی جلوگیری از تقسیم پروژه های ERP به تعداد زیادی پروژه کوچکتر است که منجر به افزایش هزینه ها می شود.

 

شرکت گروه مشاوران مدیریت فرایند نگر هوشمند با کارشناسان متخصص در این زمینه برای شما و با کفشهای شما قدم می زند.

درخواست تنظیم جلسه حضوری
لطفا جهت تنظیم جلسه حضوری فرم زیر را تکمیل فرمائید . بخش اداری در اولین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت و جلسه حضوری تنظیم میگردد.

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.

کد جدید