سرمایه گذاری

حاشیه سود

حاشیه سود

حاشیه ی سود چیست؟

 

کسب و کارها و اشخاص در سراسر جهان، فعالیت های اقتصادی را با هدف سوددهی انجام می دهند. با این حال، اعداد مطلق – مانند X میلیون دلار ارزش فروش ناخالص، Y هزار دلار هزینه های کسب و کار یا Z دلار درآمد – نمی توانند معیاری شفاف و واضح برای سوددهی یک سازمان و عملکرد آن باشد.

معیار های متنوعی برای سنجش درآمدها یا زیان های یک کسب و کار وجود دارد، که محاسبه ی عملکرد یک سازمان در بازه های زمانی مختلف، یا مقایسۀ آن با رقبا را آسان می کند.

 

تصمیم گیری مالی

تصمیم گیری مالی

تصمیم گیری سرمایه گذاری


یکی از مهمترین کارکردهای مالی، تخصیص هوشمندانه سرمایه به داراییهای بلند مدت است. این فعالیت به عنوان بودجه ریزی سرمایه نیز شناخته می شود. تخصیص سرمایه در آن دارایی های بلند مدت مهم است تا حداکثر بازده در آینده کسب شود. در زیر دو جنبه تصمیم سرمایه گذاری وجود دارد:

بازده حقوق سهامداران

بازده حقوق سهامداران

بازده حقوق صاحبان سهام به چه معناست؟

 

بازده حقوق صاحبان سهام، معیاری برای سنجش عملکرد مالی بوده که از تقسیم درآمد خالص بر ارزش سهام به دست می آید. بدلیل آنکه ارزش سهام شرکتها با ارزش دارایی منهای بدهی های آن برابری می کند،...

 

هفت قدم برای موفقیت در سرمایه گذاری

هفت قدم برای موفقیت در سرمایه گذاری

هفت قدم برای موفقیت در سرمایه گذاری

 

موفق ترین سرمایه گذاران، یک روزه ساخته نشده اند.

یادگیری زیر و زبر دنیای مالی و شخصیت خودتان به عنوان یک سرمایه گذار، زمان و صبر زیادی می برد. البته در صورتی که خطاها به حساب آورده نشوند. با مطالعه متن ذیل، ما شما را با هفت قدم اول در سرمایه گذاری آشنا می کنیم.

 

سرمایه در گردش

سرمایه در گردش

سرمایه در گردش چیست؟

 

سرمایه در گردش، یا به عبارتی دیگر سرمایۀ خالص در گردش، فرق بین دارایی های یک سازمان (مانند سرمایه، صورتحساب های پرداخت نشدۀ مشتریان و ذخایر مواد خام و کالاها) و بدهی های آن، مانند صورتحساب های پرداخت نشده می باشد.

سرمایه در گردش، معیاری برای نقدینگی، ...

1 2  >>  
درخواست تنظیم جلسه حضوری
لطفا جهت تنظیم جلسه حضوری فرم زیر را تکمیل فرمائید . بخش اداری در اولین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت و جلسه حضوری تنظیم میگردد.

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.

کد جدید