تاثیر ویروس کرونا بر روی صنعت مخابرات و فناوری های ارتباطی

تاثیر ویروس کرونا بر صنعت مخابرات و فناوری های ارتباطی

  1. واضح ترین و سریع ترین اثر این بیماری، ایجاد تداخلی بزرگ در زنجیره های عرضه بود. نشأت گرفته از چین، این منطقه ضربه ای مهلک خورد؛ چرا که شمار بزرگی از مردم به این بیماری مبتلا شده و اکثریت آنها مجبور به قرنطینه شدند. این اتفاق منجر به بسته شدن موقتی یا دائمی کارگاه ها و کارخانه ها شد، که بعضی از آنها متعلق به غول های تکنولوژی بودند و محل تولید محصولاتشان بود. با وجود اینکه اکثر شرکت ها، برنامه هایی دارند که در شرایط بحرانی، تولید را در مناطق کمتر آسیب دیده بالا می برند، شیوع سرسام آور کروناویروس در جهان، شناسایی این مناطق را سخت کرده است. بعد از آن نیز اقتصاد چین به آسانی به حالت قبلی خود باز نمی گردد – کارخانجات تولید کننده محصولات "ساخت چین"، شاهد سرمایه گذاری میلیاردی دولت در حوزۀ تولیدات پیشرفته بودند.
  2. شیوع این بیماری باعث برچیده شدن بسیاری از نمایشگاه ها و کنفرانس های تکنولوژی در جهان شد؛ این امر باعث از بین رفتن شمار عظیمی از فرصت های همکاری گردید. مهم ترین آنها، کنگره جهانی موبایل که قرار بود در تاریخ 24 تا 27 فوریه در شهر بارسلون برگزار گردد، به دلیل نگرانی های حاصل از کروناویروس، برگزار نشد. کنگره جهانی موبایل یکی از مهم ترین رویدادهای حوزۀ ارتباطات است؛ چرا که بزرگان این صنعت را گرد هم آورده تا مذاکره نموده، فناوری های خود را به یکدیگر نمایش داده و همکاری های جدیدی را آغاز کنند. شرکت های متعددی رویدادهای مربوط به MWC را به تعویق انداختند؛ اما تداوم حضور این بیماری باعث بر هم خوردن این برنامه ها گردید. کنسل شدن رویدادهای بزرگ تکنولوژی، در مجموع یک میلیارد دلار به اقتصاد جهان خسارت وارد کرده است.

جایگزین های آنلاین، به کاهش برهم ریختگی کنفرانس ها کمک کردند، اما صنایع تکنولوژی احتمال قرارگیری در برهه ای از فناوری خاموش را دارند؛ چرا که فرصت های شغلی حضوری از بین رفته اند. شرکت کنندگان در گردهمایی، فرصت های سابق را از طریق پخش زنده اینترنتی به دست نمی آورند. با وجود سخت بودن یافتن فرصت برای ملاقات حضوری یا جلسات غیررسمی، اثرات این بیماری بدون شک در صنایع مذکور حس خواهد شد.

  1. افزایش نیاز به تعاملات از راه دور در کنار کروناویروس، یکی دیگر از دلایل نیاز به شبکۀ 5G را مشخص کرده است؛ این فناوری پتانسیل این را دارد که در بلند مدت، مورد قبول عموم واقع شود. سرعت برق آسای 5G، ارتباط بدون تاخیر، و افزایش تراکم اتصال باعث آماده سازی آن برای تعامل از راه دور شده، و به دغدغه ای بزرگ برای بسیاری از شرکت ها و سازمان ها تبدیل گشته است. دو حوزۀ کلیدی – کنفرانس از راه دور و درمان از راه دور – با وجود این بیماری، برای عملیات های سازمانی نقشی حیاتی دارد؛ و ما می پنداریم که افزایش وابستگی به این دو حوزه، احتمال مقبولیت 5G را قوی تر می کند:
  • درمان از راه دور: برتری فنی این استاندارد جدید، موجب شده که پزشکان عمومی، بدون نیاز به حضور در کنار بیماران، مشکلات آنها را پیدا و حل کنند. با وجود قابلیت 5G برای افزایش دسترسی به خدمات درمانی ارائه شده توسط بیمارستان ها، انتظار داریم که بیمارستان های بیشتری به این شبکه مجهز گردند.
  • کنفرانس از راه دور: تعداد زیادی از کارفرمایان، وابستگی خود را به ابزار کنفرانس از راه دور سازمانی – مانند مایکروسافت تیمز، گوگل هنگ آوتس، و زوم – با گرایش کارمندان خود به دورکاری به سبب نگرانی های سلامت عمومی، افزایش داده اند. پیش بینی می کنیم که وابستگی کارفرمایان به چنین ابزاری در دوران این بیماری، احتمال حضور 5G در منازل - و دفاتر کار به دلیل درک ارزش ارائه شده از ابزار کنفرانس از راه دور توسط سازمان ها، افزایش یابد؛ چرا که با وجود 5G، می توان به یک ارتباط بدون تاخیر دست یافت که در بسیاری از ارتباطات با سیم، امکان پذیر نمی باشد.

 

درخواست تنظیم جلسه حضوری
لطفا جهت تنظیم جلسه حضوری فرم زیر را تکمیل فرمائید . بخش اداری در اولین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت و جلسه حضوری تنظیم میگردد.

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.

این فیلد الزامی است.

کد جدید